måndag 29 juni 2009

Varmt? Bara lite..

Kvicksilvret stiger mot vådliga 27 grader i skuggan.
Vad det är i solen har jag inte en susning om, 2 små sover middag och de andra 2 små håller sig i skuggan.
Själv sitter jag och ger stor son glada och uppmuntrande tillrop när han städar(!) sitt rum.

(Just det; dagens husmorstips: Allrengöring+ vatten+ citron i sprejflaska! Kalas till allt!)

Samtidigt som jag snor hans dator.
Vår lilla eminenta lap-top har blivit sjuk, igen.
Eftersom det är en sk "jobb-dator" tillhörande maken, är det hans sak att styra upp.

Ska allvarligt fundera på att skaffa en egen liten, helst rosa...
En annan dag.
Idag är det på tok för varmt för att överhuvudtaget tänka.

Nu pratar vi överlevnadsstrategi - vatten i stora kannor, skugga och lagom mycket mat så att bränslet inte tar slut hos barnen.

Resten tar vi sen..

3 kommentarer:

Fisken sa...

Mmmm...själv sitter jag hemma på kontoret och fördömer idén att ta kontoret i rummet med fönster åt söder... 37 grader visar termometern i fönstret brevid mig.
Enda glädjen med att sitta hemma och jobba idag istället för att sitta på något luftkonditionerat kontor är att man kan slippa business suit. IDag är det mer åt hållet "Adam suit" på klädseln. :-P
Nu skall jag nog ta mig tusan springa i vattenspridaren med ungarna en stund innan jag jobbar vidare.

Huskatt sa...

Härligt väder idag !
Jag kan bara instämma, köp dig en egen dator. Det är du värd.

Rebecka sa...

1. Han städar!? :O
2. Nej, vad ska då göra när jag kommer hem-hem igen >_<