torsdag 11 juni 2009

Somebody´s Watching me!

Facebook är ett märkligt tillhåll!
"Alla" finns där, vänner, ovänner och folk du glömt bort.
Alla kan se allt, info är tillgängligt för vem som helst (nästan), konstiga och ibland roliga sk quizz skickas runt, även blommor, kramar, nallar och en massa annat jag inte upptäckt än far runt mellan medlemmarna.

Vissa är roliga att hitta kontakt med igen på lagom långt avstånd, andra smyger jag bara på.
Märkligast av allt är nog alla de som inte finns på Fb.
Precis som jag var, är de kanske fortfarande skeptiska?
Tidsbrist?
Bättre saker för sig?
FRA-lagen som spökar?

Orwell, here we comes...

2 kommentarer:

paola sa...

Halloj!
Kan inte du och jag byta adress på FB.
Vore kul att även bli "tjenis" där, tycker jag.
Men det är lite "spookie" där, det håller jag med om.

Huskatt sa...

eller det faktum att face äger allt du lägger upp?