måndag 1 juni 2009

Ro hit med lite gråa moln, vettja!

Det är inte bara för varmt!
Det är fullständigt olidligt mycket för varmt!

Förstår att de flesta oroshärdar runt vårt klot pågår i varmare länder än vårt!
Man blir aggresiv av denna värme!
Märks inte minst på barnen.

Går inte att ens försöka föra ett vettigt resonemang med dem om vikten av att inte slåss, peta varandra med kepsskärmarna i ansiktet, springa runt som fullständiga vettvillingar och tokvråla!
Detta är inte en familj med många barn, detta är just nu en plats dit man med lätthet kunde förvisa straffångar för extra eländigt straff!

Istället för att följa de få men viktiga regler vi har, hör jag mig själv vråla i bästa kommandosoldatsanda.
Trots tydlig ordergivning verkar samtliga "meniga" vilja tillbringa en anselig stor del av återstoden av sina liv i någon form av husarrest.
Skilda från varandra då, naturligtvis!

Varde regn...

2 kommentarer:

ullebengtsson sa...

Jag kan nästan höra dig :)

Huskatt sa...

förlåt, men jag skrattade som en tok när jag läste det där !