fredag 26 juni 2009

Och så gick det som det brukar...

Just nu har de inte så roligt längre!
Hade någon "barnavårdsnämndtant" hört mig den senaste halvtimmen, hade barnen omhändertagits omedelbart.
Intelligensen är tyvärr inte på topp, inte det logiska tänkandet heller före sisådär 12-13 års åldern.
8-årig gosse har "testat" att köra en kniv genom taket.
Tälttaket!
Brukar inte riktigt bli så bra då.
Inte när mor för höra talas om det heller!

Nyordning=straffindraget, extra allt.
Inga nya saker.
Inget lördagsgodis härifrån till evigheten.
Alla trasiga (med flit) saker kastas - inte lagas som hittills!
BLÄ!
Hoppas avlösande far kommer hem snart och räddar oss alla från min vrede!

6 kommentarer:

Huskatt sa...

Hm..vart fick han kniven ifrån?
Seriöst, lite ...ehe...inte tillsammans med syskon eller ensam, känner jag.
Det kan gå illa.
Ett tält, äh, det är ju bara en sak, köp ett nytt på loppis...:)

Mångmamma sa...

Sonen ÄGER en egen morakniv som INTE får användas när små är i närheten.
Olydig!
Klättrade dessutom upp på hög höjd för att ta den, trots att han först frågat och fått nej av mig!!
Annars har du rätt - loppis är livet!!:)
Behöver jag säga att de tre närmsta byarna antagligen hörde vad jag sa(!) till sonen?

ullebengtsson sa...

Ja du, verkar som du behövde prata allvar med den unge mannen. Att några byar fick höra det var väl bara bra:)

Rebecka sa...

1. Barn ska inte ha vapen!!!

2. Släng mer! :D

3. Ditt liv skulle vara väldigt underhållande även i tecknad-serie-form!

Fisken sa...

Ha, ha, ha! Ja det går sjukt mycket leksaker här också p g a skadegörelse. Kan du komma hit och styra upp?
SV: Japp...jag har mycket kontakt med sjukvården...

Mångmamma sa...

Ulle: Samtal har förts om vikten av att avhålla sig från olydnad i alla dess former.
Stormsteg; Kan bara instämma.
Och tacka!
Fisken; Läste den underhållande historien om sonens röntgenutflykt.
Att styra upp ja, idogt tålamodigt (ha!) arbete...