fredag 22 maj 2009

Quick-step?

Jag vet faktiskt inte om det bara är mina söners felaktiga fotföring eller om skors kvalité har blivit urusel sen jag var barn?
Jag har verkligen testat det mesta i skoväg till mina pojkar, utan tillfredsställande resultat.
Alltifrån extra-super-billigt-skit för halva priset till extra-super-dyrt-märkes-krafs för minst det dubbla priset.
Håller inte!
Inte mer än max 2 månader av dagligt nötande och slitande av små gossfötter!

Nu senast hade jag införskaffat nya gummistövlar till 8-åringen.
För tre veckor sen! TRE!
De dog igår!
Säg det ställe där de inte var trasiga.
Sula, skaft och foder såg ut så man kunde tro att de varit med om en soldatövning i 5 mils kuperad terräng.
Det har de inte, bara befunnit sig på sonens fötter, vilket iochförsig är nästan detsamma.

Inte mycket att be för, bara packa in hugade barn i bilen och åka på stövelhämtarjakt.
Hem kom vi, x antal timmar och kronor senare, men med nya stövlar, tygskor, blomsprutor att använda som vattenpistoler, plaskpool (någon gång ska det väl bli varmt igen), mat samt bensin i tanken.

Eftersom regnet vräker ner gör det absolut ingenting om de små-glada-vilda blöter ner sig ytterligare med hjälp av sina nya "vattensprutor".
Precis den typ av sysselsättning som brukar trötta ut dem mest..

1 kommentar:

Rebecka sa...

Det är fascinerande att skorna går sönder när det är vår = totalt ogeggigt ute!