tisdag 5 maj 2009

Frånvaro, krig och piller!

Jag har varit frånvarande större delen av dagen.
Iallafall från hemmet.
Och utan barn.

Som det kontrollfreek jag är ogillar jag det.
Att inte ha järnkoll. Otäckt och ovant.

Tyvärr har jag dessutom rätt i att vara nojig när jag är på "rymmen från hemmet".
Det går åt h-e här hemma!

Oumbärlig, vem? Jag?
Första halvan var väl ok, inga större slagsmål, olyckor eller katastrofer.
Själv var jag på sjukhusbesök och kollade bebis med ultraljud och mitt galopperande blodtryck.
Bebis mådde bra, kunde även se vad det var för sort!
Blodtrycket var, ja, mindre bra kan man ju säga.
Riktigt illa om jag ska vara ärlig!

Får känna mig som en riktig piller-trillare numera men det är ok, tror jag..

Andra omgången borta var på grund av föräldramöte med stora sonen.
En fantastisk möjlighet att åka på studieresa till Kiev, Ukraina i september.
Bo i en familj, resa med tåg, rundturer i staden, delta i lektioner på "Skandinaviska skolan ".
(Vilka galningar- läsa skandinaviska språk i Kiev!!!)

Men när vi återvänder till hemmet... Kaos, krig mellan syskon, krig mellan förälder och barn, krig i största allmänhet!

Bara att kavla upp ärmarna och kasta sig in i getingboet för att gjuta olja på vågorna.
Vojne, vojne!

Disk och tvätt snurrar, barn och man har slutat!
Snurra alltså!

Själv är jag rätt nöjd med dagen.
Min, iallafall!

3 kommentarer:

Huskatt sa...

Härligt att komma hem till kaos. NOT.
Tänk att man inte kan vara borta en dag utan att det brakar iväg.
Hoppas på en lugn dag för er i morgon

ullebengtsson sa...

Låter ju inte bra med blodtrycket:( Ta hand om dig så mycket det går.

paola sa...

Ja du, dem barnen, "brukar dansa på bordet då råttorna är borta".
Bra, att du fick en härlig dag. Kram