tisdag 10 februari 2009

Botad loppis-abstinens

Skulle ju leta efter begagnad dammsugare hade jag tänkt mig.
Så kommer maken hem med en splitter ny på måndagskvällen!
Det värsta i sammanhanget är nog att jag faktiskt blev glad.
Glad för en dammsugare!
Jisses, det har bara gått utför med mig.
Hade någon berättat för mig för en sisådär 20 år sen, att jag skulle bli glad över att det kom hem en ny dammsugare, hade jag bara skrattat.
Gott och länge!
Nu finns det ju en liten ekonomisk aspekt i det hela som kanske kan göra det mer begripligt, det är tråkigt att köpa nödvändiga hushållsapparater.
Det är roligt att köpa onödiga hushållsgrejer.
Om man kan slippa att köpa trista, välbehövliga saker, blir det mer pengar över till roliga och obehövliga saker - typ jättesöta kakfat i 2 våningar.
Inte för att jag behövde ett nytt (ja, jag har flera) kakfat.
Vi äter sällan kakor.
Men det var ju sött ju.
Och billigt.
Och köpt på loppis.
Sen har det faktiskt gått nästan 2 veckor sen jag besökte favoritloppisen senast, jag hade lite abstinens.
Nu är den botad, för ett tag..

Inga kommentarer: